سرخط خبرها

بودجه تلویزیون به‌درستی مصرف نمی‌شود | جای خالی تولیدات جدید در هفته دفاع مقدس

  • کد خبر: ۲۹۱۰۲۱
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
بودجه تلویزیون به‌درستی مصرف نمی‌شود | جای خالی تولیدات جدید در هفته دفاع مقدس
یک منتقد سینما و تلویزیون می‌گوید: بودجه تلویزیون به‌درستی مصرف نمی‌شود؛ این موضوع کم‌لطفی رسانه ملی به مباحث دفاع مقدس و مقاومت را نشان می‌دهد که نیازمند تغییر نگرش مدیران درباره تولید محتوا و ساخت آثار نمایشی است.

مهدیه قمری| شهرآرانیوز؛ هفته دفاع مقدس در حالی به پایان رسید که تلویزیون مانند سال‌های گذشته اقدام به بازپخش چندباره فیلم‌های سینمایی دهه ۷۰ و ۸۰ با محوریت دفاع مقدس کرد و تولید جدیدی در این حوزه نداشت و با بازپخش چندباره فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس از جمله لیلی با من است، شیدا و... جدول پخش فیلم‌های سینمایی خود را تنظیم کرد. در ادامه، گفتگوی شهرآرانیوز با یکی از منتقدان سینما و تلویزیون را در این باره می‌خوانید.

بودجه تلویزیون به‌درستی مصرف نمی‌شود | جای خالی تولیدات جدید در هفته دفاع مقدس

جبار آذین یکی از گونه‌های مهم هنری سینمایی و تلویزیونی را موضوع دفاع مقدس و مقاومت می‌داند و می‌گوید: کشور‌های خارجی نیز در حوزه جنگ‌های مختلف اقدام به ساخت فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی می‌کنند، اما بیشتر آن‌ها در تولید این فیلم‌ها اقدام به نشان‌دادن جنگ و خونریزی دارند؛ در حالی هنرمندان در کشور ما وقتی به نوشتن فیلم‌نامه یا ساخت فیلم مبادرت می‌ورزند، به مباحثی از جمله ایثار، شهادت، عرفان، ایمان و... توجه می‌کنند که پرداختن به این اصول از ویژگی‌های متفاوت این ژانر در تولیدات داخلی با نوع خارجی آن است.

تولید فیلم‌ها و سریال‌های دفاع مقدس رسالت تلویزیون است

جبار آذین با اشاره به اینکه تولید فیلم‌ها و سریال‌های دفاع مقدس رسالت تلویزیون است، یادآور می‌شود: اکنون باوجود مبارزه جبهه مقاومت با محوریت دفاع از حق علیه باطل و تلاش وحشتناک رژیم صهیونیستی برای کودک‌کشی و نسل‌کشی در غزه و لبنان در کنار پرداختن به زندگی شخصیت‌ها و شهدای تأثیرگذار در دوران دفاع مقدس، موضوعات مختلف و قابل‌پرداختی برای هنرمندان ایجاد شده است، اما به نظر می‌رسد آن‌ها تمایلی به فعالیت در این عرصه ندارند.

به گفته او، مدیران تلویزیون نیز با وجود اینکه مبنای تولید محتوا در رسانه ملی را پرداختن به موضوعات دینی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت و... عنوان می‌کنند، اما برنامه‌ای برای سپردن موضوعات اشاره‌شده به هنرمندان برای تولید محتوا ندارند.

این منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به افزایش بودجه تلویزیون در کنار افزایش درآمد ناشی از پخش آگهی‌ها و ارائه مبالغ مختلف سازمانی از سوی دستگاه‌های دولتی به صدا و سیما، نسبت به پخش چندباره فیلم‌ها و سریال‌های تکراری در هفته دفاع مقدس از رسانه ملی انتقاد کرد و آن را عامل ریزش بسیار زیاد تعداد بینندگان تلویزیون عنوان کرد.

بازپخش چندباره فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس نقطه تاریک تلویزیون است

آذین با اشاره به اینکه بازپخش چندباره فیلم‌های سینمایی تولیدشده با موضوع دفاع مقدس در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ نقطه تاریک تلویزیون است، متذکر می‌شود: لازم است مدیران نگاهشان را نسبت به تولید محتوا در رسانه ملی تغییر دهند و از هنرمندانی که در عرصه تولید فیلم‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت فعالیت دارند، حمایت کنند؛ اما متأسفانه با تولید و پخش فیلم‌ها و سریال‌های ضعیف در حوزه کمدی، پلیسی و اجتماعی در تلویزیون روبه‌رو هستیم که این هم نقاط ضعف و مشکلات خود را دارد.

او معتقد است بودجه تلویزیون به‌درستی مصرف نمی‌شود؛ این موضوع کم‌لطفی رسانه ملی به مباحث دفاع مقدس و مقاومت را نشان می‌دهد که نیازمند تغییر نگرش مدیران درباره تولید محتوا و ساخت آثار نمایشی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->